Saturday, October 2, 2010

آداب دوست یابی

ایرانیهای مقیم خارج یا فک و فامیل دو رو برشون برای رفت و آمد دارن که خوب از جهاتی وضعشون از ما که اینجا هیچکس رو نداریم بهتره و یا اینکه باید معاشراشون رو از بین دوستان و شاید هم غریبه ها انتخاب کنند.البته بماند که فامیل هم کم دردسر ساز نیست و نمونه اش هم دختر خاله بنده است که رفته یک قاره دیگه زندگی میکنه ولی خوب همون تعداد فامیل هم که تعدادشون به اندازه انگشتان دست هست با کارهاشون باعث میشن که خیلی احساس غربت نکنه و هر چند یکبار حال حسابی بهش میدن(شاید هم میگیرن)ال
خیلی اوقات هموطنای عزیزمون دست پاچه میشن و از ترس اینکه تنها نمونند با هر کسی که دم دست باشه طرح دوستی میریزن.اولش ممکنه همه چی خوب باشه ولی کم کم اختلافها خودشون رو نشون میدن.خوشبختانه یا بدبختانه بابای دردونه آدم معاشرتی نیست و ما با یک تعداد افراد محدود رفت و آمد داریم.البته توی جمعهای یک مقدار بزرگتر که با هم بیرون یا پیک نیک میریم یک عده هستن که من خیلی ازشون خوشم نمیاد ولی خوب چند ساعت همنشینی با اونها هم موردی نداره.اب
چند وقت پیش با یک عده از دوستان بیرون بودیم و یکی از اونها هم علاقه خاصی به دوربین وعکس داره واگر خونش رو هم جارو کنه عکس میگیره و میذاره توی فیسبوک.این خانم دوست من توی فیسبوک نیست ولی عکسهاش برای بازدید عموم آزاده و من اتفاقی از روی کامنت یک دوست مشترک به پیجش رفتم و عکسهاش رو دیدم.خلاصه که این خانم سخت مشغول عکاسی بود.یکی از دوستان ازش پرسید:حالا این عکسها رو بذاری توی فیسبوک و شهره ببینه میخوای چی جوابشو بدی؟من اونجا تازه شصتم خبردار شد که این شهره خانم به تازگی مورد غضب جمع قرار گرفته و بایکوت شده.ظاهرا به این خانم عکاس هم روز قبل زنگ زده بوده و پرسیده بوده که برنامه آخر هفته ات چیه و اونم گفته بوده هیچی و نگفته بوده که ما داریم میریم بیرون.بعدش دیگه شوخی وخنده شروع شد که بیاین یک کاری بکنیم که این عکسها قدیمیه و از این حرفها.ئیا
دلم برای اون بایکوت شده سوخت البته بعد از با خبر شدن از جزییات بیشتر فهمیدم که خودش هم بی تقصیر نبوده .کاش یاد میگرفتیم که دوستهامون رو با دقت بیشتری انتخاب کنیم.کاش یاد میگرفتیم که به حریم خصوصی همدیگه بیشتر احترام بذاریم و توقعاتمون رو از بقیه کمتر کنیم تا دل هیچکس این وسط نشکنه.حد اقل این چیزهای خوب رو از این اجنبیها یاد بگیریم .دباب
اصلا دلم نمیخواد آدمهایی رو که خوب نمیشناسم توی دوستام اد کنم چون اونوقت جرات نمیکنم که هیچ چیزی شیر کنم یا پست کنم .لطفا اصرار نفرمایید حتی شما!اب


د

No comments:

Post a Comment